onsdag 20 mars 2013

10 veckor.

Så nu kommer äntligen ett litet livstecken från mig.
Galet mycket har hänt på senaste tiden men anledningen till min abstinens beror synnerligen på mina föräldrars besök =)

Det var helt fantastiskt att se dem igen. Vi gjorde så mycket och hade fantastiska dagar. Barnen var perfekta under tiden och jag älskade varje minut.
Vi hade ett fullspäckat schema och jag tog dem till Michigan och min underbara vän Brooke.
Vi pratade hockey med mina amerikanska vänner och drack gott vin med svenskar. =)
Att bara få vara mamma och pappas Olivia för 10 dagar var helt magiskt. Och napat på hotellet fick jag också.
Jag kan inte vara mer än så tacksam och nöjd med deras besök. Jag älskar er så mycket.
Helt, helt fantastiskt. Och som ni alla som känner mina föräldrar så kan de partaja så der hann vi också med.
Hela resan avslutades för med en otrolig kväll på Jazzklubben Green Mill som är Al capones gamla häng.
Pappa och Mamma älskade det och jag njöt av trevligt sällskap. =)
Sen på dagen då de åkte var det St Pattys days..
Hela Chicago är grönt och fullt av gröna, fulla människor :) Lite roligt. Men vi avslutade med brunch och sen gjorde jag och mammi vid naglarna.
Helt underbart och några tårar föll såklart när vi skiljdes åt.
Men som överskriften avslöjar så är jag hemma om 10 veckor.

Det känns overkligt, så många jag saknar och vill krama. Känns underbart men samtidigt som jag har massor att ta farväl av. Det är med splittrade känslor jag börjar nedräkningen!

Men nu fortsätter jag som vanligt med långa arbetsdagar med mina barn. Denna veckan är båda föräldrarna out of town så jag leker Mamma.. Inte alltid det lättaste men jag klarar det.

Sen kommer Matilda och hälsar på.. Ska bli så roligt.. Kan inte vänta =) Som jag längtar.

Molly och Frida kommer och vi ska på våran road trip.
Kan inte avsluta min tid här på ett bättre sätt!

Vi har också bestämt oss för en ny au pair. Coco.. En fransk kille! Ska bli spännande och se hur det går.


Puss och kram Sverige.. Ses snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar