måndag 12 november 2012

Helgen

Denna helgen har gått fort och det har hunnits med mycket. 

I torsdags så efter skolan hade jag och Jesse en lunch date med hans klasskamrat Kate. 
Hon kan vara den sötaste flickan i Chicago och Jesse utnyttjade sin charm =)

När hon däremot frågade om han ville dansa med henne så svarade han kort och bestämt
-No, I'm still hungry! 

What a boy.
Men dansat fick dem tillslut och jag och Bekah ska på hot yoga på onsdag. Bekah är Kates nanny. En riktigt härlig amerikansk tjej :) 






Fredagen bestod av körning fram och tillbaka från O'hare för att Emmy, Ruby och Marcus skulle till Florida för universal över helgen. Och vi passade på att hämta upp Danny och ha en trevlig 2,5h tur hem i fredagstrafiken. 
När vi kommit hem mötte jag upp Sofie och Caroline och min vän Maggie från Island som jag träffade i NY på introduction kursen, för ett år sen. 
Hon och hennes kompis hälsade på Chicago över helgen och vi lovade att visa dem runt. 
Det blev mat och dricka på Big Bowl för att sedan gå ut och ha en barrunda. 

Lördagen bestod av 4 h jobb med Jesse vilket inte var så jobbigt utan bara alldeles underbart. 
Han sov de första 2 h så jag jobbade på min uppsats. 
När han sedan vaknade så mös vi med garbage on the computer och muffins. Massa kramar och allsång. 
Efter det så begav sig Jesse och Danny ut för mat och jag tackade för inbjudan men var tvungen att fortsätta plugga denna lördagskväll. 
Sen kom Javi och vi mötte upp James för lite mat och vin för att sedan åka till mina collegekompisars fest som var hur rolig som helst. Där hängde även mina vänner som besökte Chicago med.
Efter det gav vi oss ut och mötte upp Staffan, Sofie och Carro.
En sen kväll och trötta begav vi oss hemåt. 


Brunch denna söndagen (som hemma var farsdag) bjöds det självklart på för att sedan i Staffans och Carolines sällskap se James Bond, SKYFALL på IMAX.
Den största skärmen jag sett i hela mitt liv.
Riktigt bra var såklart filmen. Som alltid.
Chicago har bjudit på 22 grader hela denna helgen vilket har varit underbart. Men från gårdagens 22 grader till -1.. 




Ja bara i Chicago! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar