måndag 1 oktober 2012

Helgen

Helgen har varit hur bra som helst men jag undrar varför man vaknar lika trött på måndagen som man gjorde förra veckan.
Ska man inte försöka vila upp sig under helgerna? 
Nej, det går inte här.. För då är man ledig och vill göra massor med skojiga saker.

Fredagen bestod av en lååååång arbetsdag med killarna hela dagen. 
Efter att jag slutat så blev det att möta upp Amanda, Carro, Sofie, Josse och Fanny för Mat på cheesecake factory och sen vidare till Sofies kompisar som hade en spelning! 

En typisk mysig amerikans pub blev det och det var mycket trevligt. 
Matt en amerikansk vän till dem som verkligen får en och skratta, gjorde narr av min fina raffe väst?!?! vem gör det? haha.. jag förstod hans poäng att om vi skulle få översvämning så skulle iaf jag överleva. 
Det gillas ju.


Lördagen var det Jesses födelsedagskalas som gällde! 
Jobb mellan 9-3 och helt ärligt var det en av mina bästa arbetsdagar. 
Så himla mysigt och lyckan strålade från min fina Jesse. 
Hans födelsedag var inte förrens på söndagen men vi hade kalas på lördagen.

Efter att jag slutat mötte jag upp Carro för lite shopping och så.
Egentligen har jag inte pengar till det men att besöka Victoria Secret och inte köpa något är nog en omöjlighet för dem flesta. 
En ny bh rikare och fina trosor med.. 
Nöjd Olivia.

Sen gick vi hem till Carro för att bara dricka vin, göra vid oss och ha en himla mysig tjejkväll som resulterade i en college fest när Staffan hade tittat färdigt på fotboll med Erik, som vi inte vart så sugna på att följa med på. 
Men på festen var det jättemånga amerikaner och fransmän som pluggat i linköping. 
Vi stannade länge och sen sov jag på soffan hos Carro, sofie och Staffan (eftersom det inte redan är för trångt med 3 personer i en etta)

Söndagen blev det brunch med Staffan och sedan hem och mysa med barnen lite. 
Efter det lunch med Amanda och biomys med filmen:

"The perks of being a wallflower" 

Otroligt bra film och ja ni som känner mig kan nog gissa er till att tårarna bara forsade ner! 




Tummen upp för denna helg! 
och imorgon när jag vaknar så ska jag hämta Molly! :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar