tisdag 11 december 2012

Ja.. 11 december

Så julen närmar sig med stormsteg och idag, den 11 december är en sådär dag. Jag har verkligen längtat hem idag och kunde inte riktigt förklara det och då utrycker man sig fel.
Att inte fira jul med sin familj på 2 år känns ska jag berätta för er.
Jag har världens bästa mamma och pappa och en syster som jag alltid har haft och som alltid varit där för mig.
Att få julkort och fina bilder gör ont ibland när man vet att det fortfarande är ett bra tag tills man ses igen.
Jag lever ett fantastiskt liv här och trivs verkligen. Jag gör massor av roliga saker. Men trots det längtar man ibland tillbaka till sin säng hemma och sin familj och vänners varma famn.

Helgen har varit händelserik och har fortfarande inte lyckats att få fram bilder här. Tråkigt men berättar iaf att i fredags var det ett äventyr som väntade.
Åt på ett ställe: Wine and bread. Deras område var innälvsmat. Ja ni hörde rätt.. Det åt jag. Blodkorv, pigface och massa annat. Vill inte riktigt tänka på det nu i efterhand men spännande var det.
Efter det gick vi hem till en kille som hade en orm.. Ja jag lämnade snabbt det stället och åkte hem.

Lördagen bjöd på brunch hos fina Bea som tydligen känner Viktor. Hennes underbara men bakfulla pojkvän och hans kompisar gjorde en fantastisk brunch och jag mötte upp dem med carro senare på kvällen!
Sen blev det en oplannerad sleepover hos mike och JR.. vaknade på soffan med Carro med brasan på.. Kan säga att det var 1000 grader där inne!
Menmen mysigt var det.. Aupair möte-cookie party- och sen svensk julmiddag av tjejerna! Våra amerikanska vänner uppskattade detta så mycket att dem lät oss diska allt förhand innan de sa att de hade en diskmaskin.. Nice!

Men en underbar helg som vanligt och veckan har gått bra än sålänge. Jobbar massor bara.
Men sånt är livet i Chicago.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar