måndag 3 december 2012

Soon my friends..

Kommer jag bli mycket bättre på att uppdatera..
Jag har nämligen min sista final.. (slutprov) på onsdag i History of philosophy.
Sen är det över och då kan jag sitta och uppdatera allt.
Måste bara berätta att jag har haft den bästa helgen på länge här i USA!

Är så lyckligt lottad och har fantastiska vänner som verkligen låter mig uppleva alla dessa underbara saker.
Vi åkte tidigt på lördagens morgon till Michigan och JR's hus.. JR och Rich hämtade upp mig och Carro och vi begav oss. JR pratade exakt hela vägen och frågade oss 1000 frågor men hann inte lyssna på svaren hehe.
Han gav oss en otrolig tour genom nästan hela Michigan och det var helt underbart.
När vi kom fram till huset skulle killarna hämta stockar så vi kunde fixa ved medans jag och Carro tog oss varsin öl och gick på en strandpromenad. Den andra december var det 18 grader ute.. Hmm.
Verkligen så vackert och när vi kom tillbaka blev det att såga och hugga ved.
JR försökte få igång motorsågen men Rich började med handsågen. vilket han snabbt gav upp och gick in för lite whiskey och ost haha.
Jag som är min pappas dotter tänkte minsann inte ge upp. Så jag sågade och sågade och visade Carro hur man hugger ved och när pojkarna kom tillbaka så hade vi fixat en liten hög. :) Impade var dem kan ni tro.
En helt magiskstund som bara blev bättre när Sofie och Mike dök upp.
Då begav vi oss till destilleriet i Michigan för drinkar. Sen öl på the brewery där vi mötte Ben.
Efter en stund begav vi oss hem och hjälptes åt med att laga mat (JR lagade mat) Det blev en otroligt yummy fish och grönsaker.. Det var så gott! Verkligen en toppen kväll!

Sen hem spelade Rich gitarr hela kvällen och vi somnade så sött. När vi vaknade vid 11 stod JR återigen i köket och lagade en otrolig brunch med champagne och apelsinjucie såklart!

Sen gav vi oss ut på en hajk och hade det underbart.
Helgen avslutades på ett ljuvligt matställe och sen en 2h biltur hem till Chicago igen.
Underbar helg helt enkelt.
Bilder kommer självklart snart :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar