fredag 24 augusti 2012

Fredag!

Äntligen är det fredag.. Det känns som att dagarna kryper fram i snigelfart bara för att Sanna och Nilla ska komma.. 

Kan iaf berätta hur min vecka har varit :)

I måndags så hade jag min andra filosofilektion.. Läxförhör på andra lektionen.. Welcome back to school Olivia. 
Jag kände faktiskt, vad gör jag här? 
Det är svårt och ja engelska ord och synonymer som är viktiga kan ibland vara svåra att komma ihåg.. 
Men bestämmer jag mig för att jag ska klara det så gör jag det! 

Tisdagen jobbade jag och vi hade en bra dag, Ruby går på fäktningscamp och jag och pojkarna gick till parken.. sen tog vi en nap, åt lunch och sen hade jag rast och det blev att läsa filosofi.. 2 böcker till på onsdagen..
engelskan kommer bli bättre iaf haha
På kvällen styrde jag stegen till Erik för att han lovade att hjälpa mig med läxan.


Onsdagen så vart det tillbaka till skolan och läxförhör igen.. yippe :) 
Dagen med barnen var fin och vi avslutade dagen med picknick med jesses nya klass! 
En ny start för oss alla blir denna höst! 
På kvällen träffade jag staffan, som jobbar på svenska konsulaten här.. Vi satte oss på starbucks och pluggade och pratade.


Torsdagen spenderades med pojkarna i parken och vi lekte länge och hade myspys! 
Sen hem för en dusch.. Ibland blir man smutsig i parken! 
Jag sov på min rast fast jag borde pluggat menmen..
på kvällen gick jag och carro en timme med dewey och vädret är så perfekt just nu :) 




Fredag idag! 
Yes..
Jag jobbar 7-12 och nu hänger jag med killarna. Vi har varit i parken och nu snart är det dags för little gym! 
Ruby sover fortfarande så ska snart göra frukost till henne sen åka.

När jag slutat är det stranden som gäller.. med min filosofi så jag slipper göra det sen! 
:) Ikväll är det avskedsfest för Siri med så det ska jag på! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar