måndag 13 augusti 2012

Weekendkurs och Lasse och mys med Maria!

Jag vet att jag varit väldigt dålig men nu kommer ett långt inlägg :)

Hela förra veckan var det jobb och mys med Jossan.. Min fina solstråle. Fanny min underbaring var också med lite då och då...

Barnen har varit upp och ner men dem är inne i en svår period och det är tufft just nu.
Funderar man på att åka som au pair så måste man tänka på att allt är inte en dans på rosor..
Man måste ha tålamod och bara bestämma sig för att hjälpa till och inte ta åt sig.
Lättare sagt än gjort mina vänner :)

Iaf denna helgen, min lediga helg tänker ni.. men NEJ.
Weekend kurs och Maria flyttade in.. Det var mysigt i min lilla 90 säng !


Vi var där fredag mellan 3-10
lördag: 8.30-7
och söndagen 8.45-5

Man hann med mycket och det var faktiskt roligt och intressant. Vi gjorde massor med roliga saker och jag lärde känna massor av trevliga prickar från alla världens hörn.
Det är verkligen en härlig grej med det jag gör.. Man lär sig så mycket om andra kulturer och lär sig uppskatta sin egen kultur med :)
En rolig skåning och en plugghäst ;) 



På lördagen var det dags för vår Chicago skattjakt och vårt lag var helt klart bäst :)
Fast vi inte vann.. någon gillar inte Abba av domarna..

Vårt lag -Maria med en Chicago t-shirts man

Vårt lag i bönans reflektion :) 
Låtsas att trilla ner från trappan

Dancing under the Chicago sign w Maria från Mexico :) 

Yay

Picasso statyn skulle vi nudda :) 
APW

Läsa tidningen med en främling och 5 från vårt lag

Med det blå lejonet och massa främlingar.


Menmen kul var det iaf :)

På lördagen mötte Josse upp oss och vi åt med vår Lars.. aka lasse som jag döpte om honom till..
Han är från Tyskland!


Sen vart det till att gå ut?!? Inte planerat alls men efter några öl och sms så var vi påväg.
Då träffade jag och Lasse upp Erik och en ny svensk som Staffan, som jobbar på svenska konsulaten här i Chicago sedan två veckor!
Vi bor tydligen nära så det är ju alltid trevligt med lite svenska vänner!


En rolig kväll när vi mötte upp Elin och emelie, julia och Fanny på hunt club och en mindre rolig söndag i skolan med huvudvärk men det löste en snäll tjej på Jamba jucie.. en grön smootie som såg giftig ut smakade gott och botade huvudvärken på ett :)

Sen var det bara att upptäcka Chicago, båt och bussturer!
En riktigt rolig dag som avslutades hos josse :)

Jag har det allt bra här..
Men idag har det varit en liten depp/ont i halsen dag men det löser sig..


Vi svenska tjejer :) 










 20 DAGAR tills Sanna och Nilla kommer :) <3

2 kommentarer:

  1. Hej! jag funderar på att åka som au pair och undrar vilken organisation/förmedling du åker med? :) tack på förhand :)

    SvaraRadera
  2. Hej Elin!
    Vad roligt.. Jag tycker absolut att du ska göra det.
    Jag åkte med sts och jag tycker att det funkat väldigt bra.. en toppen organisation här i amerika.. Om du vill kan du få min mail eller skype och du har fler frågor! :)
    Olivia_lillie@hotmail.com

    Bara att höra av sig.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera