lördag 26 november 2011

Min tid i Chicago

Så nu kommer jag berätta lite om vad som hänt mig nu när jag kommit hit till Underbara Chicago!
När jag och Maria åkte tillsammans från NY så var jag jättepirrig!                                Jag tror att jag verkligen satt hela turen på 2,5 h och pratade om hur härligt men nervöst det var att åka hit och att jag bara längtade tills jag skulle vara framme!
På flygplatsen möttes jag av Emmy and Ruby och jag blev bara så glad! Vi pratade massor hela vägen hem och hämtade Thai-mat.
När jag kom till det som ska bli mitt nya hem trodde jag att jag skulle svimma.. jag visste att det skulle vara fint men inte så fint! Jag älskar det.. Vår dörrman tog alla mina väskor och jag möttes av två härligt och uppvisande små killar och Danny!
Vi åt tillsammans och alla var ivriga på att vi skulle äta upp för dem hade nämligen tillsammans allihopa bakat en Olivia-tårta!
En stor, fin, söt chokladtårta med ett fint O på!  Vilken härlig överraskning även om det var en sockerchock haha men det är bara att vänja sig.. Här är allt sött!
Sen hade jag helgen på mig att bara vila och lära känna dem även fast det är svårt på så kort tid!
På söndagen träffade jag världens bästa SIRI!
Hennes och min mamma har varit bästaste vänner och vi båda hamnade som au pairer här.. det är galet det!
Hon bjöd ut mig på Cheescake factory and we had a blast!!
Hon är verkligen helt underbar.. Vi gick sedan och kollade på lite sevärdigheter här i Chicago och bestämde att vi måste träffas mer! Fina siri, tack för det!

Sen har jag tagit tåget till Evanston där fina Maria bor! Jag har ätit lunch med henne, sovit hos henne haha och pratat med hennes fina barn..
Jag har också suttit i 2 h bilkö med henne från Evanston-Chicago eftersom vi trodde att det skulle ta 30 min. Vi skulle laga köttbullar med mina barn sen träffa dem andra svenska superhärliga tjejerna!
Den kvällen är ett minne för livet.. Vi körde vid 10 tiden efter att vi inhandlat Cheescakes yummy! Sen på motorvägen börjar bensinen blinka och jag blir smått nervös men Maria lugnet själv säger vi löser det!
haha inte en enda mack har öppet i den spöklika staden Kenilworth.. inga lampor, inga människor, ingen bensin..
till slut hittar vi en i Evanston och det var med nöd och näppe vi kom till Jenny!

Sen har jag mest jobbat, dagarna har flutit på bra och jag kommer mer och mer in i det! Men det känns ju fortfarande konstigt att bo hos en främmande familj men jag tycker verkligen om dem massor! Jag kommer trivas här och det vet jag. Tar bara tid att ställa om sig, det är ju verkligen ett helt annat liv än det jag är van vid!


Men om jag säger såhär.. Danny och Emmy, dem är underbara och så fantastiskt fina och lika så barnen!
Dem bjöd med mig till deras sommarhus i SANTA FE, NEW MEXICO min andra helg här.. bara för att njuta och lära känna varandra! Jag hade det så bra!




xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar