måndag 28 november 2011

THANKSGIVING!!

Min första Thanksgiving! 
Det var verkligen en upplevelse utöver det vanliga och jag tycker absolut att vi ska prova det när jag kommer hem! 
Ja Nilla Tomelius du hörde rätt jag kommer hem! någongång hihi och Sanna, jag ska försöka att inte träffa någon och gifta mig med! 

Iaf dagen började med att barnen dessvärre var gnälliga och trötta.. Vi skulle på ett turkey-race som Emmy anmält barnen och sig själv på! 
Dem skulle springa en liten runda och få godis..
det var väldigt kallt och vi hade inte tillräckligt med kläder så det blev lite sura miner..

men väl hemma började alla bjuda till och vi hjälptes åt att förbereda inför att Mormor och Amy and Scotty and little baby Eli skulle komma! 
Mat skulle lagas och placeringskort skulle göras! 

Vi hade en väldigt trevlig och mysig familjestund och jag känner mig mer och mer hemma! 

Sen kom gästerna och dem förklarade för mig att hela traditionen började för att urbefolkingen hade varit tacksamma för all mat som dem hade odlat och därför firade man genom att äta massa mat..
Och massa mat åt vi...
En otroligt god kalkon, tranbärssylt, potatismos, blomkål i ung, brunkål, cornbread, annat bröd, stuffing och cabbage! 
När detta hade slinkt ner var det dags för efterätten eller låt mig säga efterätterna..

PUMPKINPIE, PECANNUTPIE, PUMPKIN-ICE-cream and applecrumpie! 

det var så himla gott men jag behöver inte äta mer på flera veckor! 


Jag gillar iaf denna högtiden! 
och alla fick säga vad dem var tacksamma för och Ruby hade skrivit på mitt kort: You're a great big sister! 
Och både Danny och Emmy sa att dem var tacksamma att jag var där.












och jag är verkligen tacksam över att vara här med denna fina familj!  
Happy thanksgiving! 

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar