onsdag 7 december 2011

A freezing Wednesday!

Today was FREEZING!
It's really cold and you just know that it's winter..

I had a pretty amazing day actually!
I worked from 7.30- 12 and then had the rest of the day off, so I had a bunch of plans..
I should have gone to the gym and relaxed and then head over to Maria and spend some time with her at IKEA and eat some meatballs...

BUT

Emmy came at 12 and said.. Olivia let's take a road-trip just you and me to IKEA and buy your bed and things that you need..
So thats what we did!
It feel strange writing in english now so I'm gonna switch to swedish right now...


Väl framme på IKEA var det helt otroligt och för första gången på denna tiden kände jag en knut i magen när jag såg julmust och alla svenska saker (för allt stod på svenska)
Då kändes det verkligt att jag inte ska fira jul med min familj hemma i Sverige.
Men vi fick fixat massa saker och just nu sätter Danny ihop min säng..
Vi köpte så mycket saker och E fick ett jobbsamtal så jag fick packa in allt i bilen, med lite hjälp från en IKEA-man till Emmys stora förvåning haha hon trodde aldrig att det skulle gå...
Sen fortsatte hon och prata och jag fick köra hem i den värsta trafiken jag någonsin kört i... Utan GPS för den lät förmycket och vi visste inte hur vi skulle stänga av ljudet..
Men jag hittade hem, du borde vara stolt pappa!

Sen skyndade jag till Maria och vi hade en myskväll i stan och hittade lite roliga svenska saker i WORLDS MARKET butiken! :)


            Du får vara med även fast du inte läser min blogg så är du min solstråle lika så vår tid i SF!
                                                  Köttbulls-making får representera IKEA!
xoxo                               Min nya fina solstråle och tidsoptimistvän Maria! <3

1 kommentar: