torsdag 22 december 2011

Hej mitt vinterland!

Hej mitt vinterland! 

Nu är julkänslan på topp och jag är så lycklig..
Världens finaste gran som passar perfekt till huset.. dock är det en konstig känsla att inte klä den själv.. 
att komma in i sin "Sommarstuga" som mer känns som ett lyxhotell och ha en perfekt färdigpyntad gran i vardagsrummet och titta ut över dem snötäckta bergen och bara njuta av att vara här och ja inte behöva förbereda någonting haha
det är inte riktigt som hemma det! 

Men det jag får uppleva här är magiskt.. det är helt galet och bara så underbart! 

I'm spoiled in a good way, which a guy told me yesterday..
Well maybe not spoiled, cause I work for it but for me, who's use to working maybe 150 h a week is this not that hard.. 
I mean, what if you had the opportunity to work with kids that you love, living in a family that's kind, wonderful and giving..
Wouldn't you do that?
Of course there's bad days.. everyone has a bad day.. but thats how it is working with children and then sometimes they just makes your day wonderful!  
And you really have to look hard for a child who's funnier then Marcus.. the way he says some sort of  things just makes me loose it and I cannot stop laughing!!

Men julen får en också att sakna sin familj hemma såklart.. och morgon är det lilljul hos Ken och Barbro, vilket är en mycket speciell och värdefull tradition för mig!
Ken och Barbro är två människor som jag verkligen har hjälpt mig och alltid funnits där för mig.
Dem är inte bara världens underbaraste, snällaste och givmildaste. Utan också dem människorna som jag helst frågar om råd efter mamma såklart.. för henne frågar jag om allt! 
Men jag vill bara berätta att alla  dessa minnen jag har med er och era barn och barnbarn kommer alltid finnas hos mig och hjälper mig mycket i Chicago.
Jag saknar er 

Men vilken tur att vi ska skypa imorgon! 
Åh vilken härlig skypedate det var <3
Yippe! 

Nu är det dags att simma med pojkarna, inte i snön då utan vi ska åka till ett badhus 

xx

1 kommentar: