torsdag 7 juni 2012

7 juni 2012

Idag är en viktig dag..
Idag är en betydelsefull dag..
Idag tog min älskade syster studenten!!

Grattis!

Som ni alla säkert förstår så har det varit en tuff dag att jobba på..
att inte vara hemma och fira världens finaste syster!
Utan istället vara på andra sidan atlanten och tycka synd om sig själv som inte får vara med och dela denna glädjesprutande dag..
Men ni som känner mig vet att så lätt ger jag inte upp..
Man får lösa saker och jag tackar mina finaste vänner och skype för detta!

Jag gjorde nämligen mig studentfin och hade min egna lilla student fest för min syster..
två timmar var jag med på skype och tack vare mina underbara, älskvärda och fantastiska vänner så blev detta en underbar dag!
Tack Måns, Enya, Mattis och Ebba...
Och alla andra som pratade och lyssnade på mig!
Finaste Kusinerna och bästa moster!
Ken och Barbro..
Ja alla!
Vilken fantastisk dag!!!

 Ska man på student så ska man!

 Min egna lilla studentmiddag!

Min penisvän Mattis!

Enya min bästaste vän

<3

<3

Mollys underbara klänning!

min vackra syster

<dem finaste i världen










Molly Sjöstedt! 
Min syster
Student 2012

Wear sunscreen..
if i could offer you just one tip for the future,
sunscreen would be it! 
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists
Whereas the rest of my advice has no basis more reliable
than my own meandering experiences..
And I'm just telling you this because I know that our parents wont tell you that! 


Efter att jag fått detta ur världen så vill jag berätta för dig hut stolt jag är över dig, (som använder solkräm)
Just nu sitter jag på andra sidan atlanten och önskar att jag var i Sverige, hemma hos ebba, karin och Niklas och firade din dag med dig.

Att jag fick sjunga med dig, hålla mitt tal själv för dig och bara njuta av att se min vackra, underbara och så begåvade syster skina som aldrig förr.
I den bedårande klänningen som vi köpte tillsammans, här i Chicago.
Få vara med dig på din dag. för Molly detta är din dag..
Jag minns själv min student, den bästa dagen! 
Man var så fylld med glädje, spänning samtidigt som man visste att något höll på att ta slut.
Säkerheten med att ha en skola att gå till varje dag slutar här.
men just då, Nu börjar resten av ditt liv! 

We are always waiting for our life's to begin, like figuring we will be someone els one day.
But what are we waiting for..
All we have is now! 

- Var inte rädd för att leva, sjung.. men bara i duschen.
visa världens vilken fantastisk människa du är.
Res, man kan aldrig se förmånga platser! 
Lyssna på andra, Man kan aldrig lyssna och ta andras intryck tillräckligt mycket
Låt andra ta del av dina lärdomar och tankar.
Dansa
Var snäll mot våra föräldrar, dem vet bäst.. i alla anseenden förutom solkräms-användning! 


Framför dig just nu står två av mina allra bästa vänner! 
Den tredje hade någon lame ursäkt om sitt jobb.. *host* pontus! (han hade verkligen velat vara där men tur är väl det så att han inte får för sig att pussas med dig) 

Vänner för livet.. vänner som betyder allt för mig och jag betyder nog massor för dem också..
Dem läser trots allt upp detta för dig med för att dem vet att jag inte kan..

I trädgården sitter människor som alltid funnits i både ditt och mitt liv och som har format oss och bidragit med så mycket kärlek och omtanke. 
Barndomsvänner.. 
Julle.. Grattis! Du är som en bror för mig! 
Ebba och Matilda.. Ni vet själva hur betydelsefulla ni är i våra liv.

men du och jag Molly, Vi har alltid haft varandra.. Du har alltid funnits där för mig och jag har berättat allt för dig, även fast jag vet att inte du gör det för mig hehe
(därav har jag ett fåtal gånger pratat med dina kompisar i telefon medans dem trott att det var du)

Molly, Jag att du ska veta att du är den bästa jag vet! 
Vi kan bråka massor och inte tycka så mycket om varandra ibland men vår kärlek till varandra går så mycket längre än så.
Syskonkärlek! 

Och höj nu glaset, njut av den fantastiska personen du och njut av din dag! 

Så ses vi snart i Chicago min älskade, saknade syster! 

Grattis! 



2 kommentarer:

  1. ååååååååh, vad fint! Jag började grina!( och det är inte ofta kan jag lova ) Du är en fantastisk storasyster, det lovar jag att hon tycker. Du är också en fantastisk vän. Jag saknar dig varje dag Olivia. <3 min fina fina vän. / Paulina

    SvaraRadera