torsdag 12 januari 2012

Onsdag och Torsdag

Vi har haft lite problem med mornarna för att vi varit trötta och så..
Så jag gjorde en STAR CHART.. så nu ska dem samla tio stjärnor och när dem gjort det ska dem få göra något roligt med mig som dem själva får bestämma vad!
Jag ska ta foto på den snart..
Efter att jag gjort det så blev allt mycket lugnare och alla var så hjälpsamma haha lite roligt faktiskt.



Onsdag, körde jag Ruby och Marcus till skolan som vanligt och hade med mig Jesse..
Sen hem, åt lite frukost och nattade honom och då kom barnvakten V och jag begav mig till Dannys office för att möta upp Anna och åka till DMV ( Department of motor vehicels) för att fixa mitt amerikanska körkort..
Det visade sig dock att man skulle göra båda proven on the spot.. vilket betyder att man måste sitta och vänta tills man kan köra och skriva och jag hade inte pluggat.. Hade inte ens en bok!
Men jag fick en bok och nu pluggar jag körkortsteori för andra gången i mitt liv.
Jag kan lova er att det finns roligare saker att göra.





Well det var en underbar dag så jag och Anna åt lunch sen var det back to reality för båda oss haha
Jag körde och hämtade Ruby och eftersom dem var så snälla och fina, gick vi alla 4 ner och åkte skateboard!!
Det var skojigt!






Alla somnade när dem skulle och när Danny kom hem pratade vi nog i en halvtimme om körkortet och skrattade och hade himla trevligt!


Torsdag:
Denna dagen gick också himla bra.. skulle egentligen vara ledig mellan 12-6 men Mormor blev sjuk så fick hämta Ruby också..
I snöstormen..
Ja tänk att igår gick jag med bara en tröja i 15 graders värme medans idag är det snökaos.. det är galet!
Jesse hade bubbles idag vilket vi båda älskar och när jag hämtat Marcus skulle jag till gymmet och då säger han:

NO Olivia.. you cannot go to the gym, I want you here.. I'm going to tie you to this chair and never ever let you go.. You have to stay here forever!
Not go back to Sweden.. Okay?

Sweetheart!

Men jag gick till gymmet och tränade trots snökaoset.. Och det var skönt..
Sen lagade jag och Ruby middag och hade det så trevligt
Sen kom Emmy hem och vi alla var så glada och Vi har bara myst tillsammans hela kvällen!
Just nu älskar jag mitt liv och min nya familj här i Snötäckta och underbara Chicago









xoxo

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skulle jag inte ge för litet snö!!!
    xoxo till finaste Olivia,
    Anna och Loke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är så underbar! saknar er massor!! Vill ju så gärna att ni kommer hit och leker i snön! xoxo

      Radera